Comhem gruppavtal

För att få tillgång till strömningstjänsten Comhem Play till ditt TV-abonnemang måste du ringa Comhem och ändra ditt TV-abon-nemang till det som ingår i Digital-TV Bas, vilket är det som ingår utan kostnad i vårt gruppavtal. Om du inte ringer och ändrar ditt abonnemang riskerar du att bli felaktigt fakturerad för det gamla TV-abonnemanget. Får du en faktura för det ska du inte betala den utan ringa till Comhem och få den makuler

Ring Comhem Gruppavtal på 0775-17 17 20 för att ändra ditt abonnemang. Ring före 4 december för att inte riskera felaktig fakturering

 

Varför måste varje medlem ringa in och ändra?

Det är tyvärr Comhems regler. Vi har frågat om de inte bara kan ändra alla abonnemang så att de följer med gruppavtalet, men det går tyvärr inte. Avtalen är slutna med dig som individ, på ditt personnummer, och vi som förening får inte företräda dig och ditt personnummer. Därför är det inte lagligt möjligt att göra ändringen centralt.

 

Vad händer om jag ringer in för sent?

Då riskerar du att bli fakturerad för den gamla TV-tjänsten av Comhem, eftersom den inte längre ingår i föreningens gruppavtal. Du ska dock inte betala den fakturan utan ringer till Comhem och får den makulerad.

 

Vad gör jag om jag får en faktura på Digital-TV Grund?

Då ringer du till Comhem och begär att få den makulerad, och i samma veva kan du ändra ditt abonnemang till det som ingår i vårt gruppavtal.

 

Vad ska jag säga till Comhem när jag ringer?

Vi har blivit instruerade att du ska säga att du ”vill ändra ditt TV-abonnemang till det som ingår i Digital-TV Bas”.

 

Vilket telefonnummer ringer jag?

Du ringer till Comhem Gruppavtal på 0775-17 17 20. Där är det vanligtvis kortare kö än på vanliga kundtjänst.

Denna webbplats använder cookies för att ge användaren ökad funktionalitet. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du stänga webbläsaren eller stänga av cookies via din webbläsares säkerhetsinställningar.  

Rulla till toppen